پنجشنبه ۱۴ دی ۱۳۸۵ - ۰۸:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: شبکه خبری سی.ان.ان به دلیل اشتباه در نوشتن نام سناتور باراک اوباما در زیر نویس آگهی مربوط به اسامه بن لادن عذر خواهی کرد.

شبکه سی.ان.ان در زیر نویس یکی از برنامه‌های خود که پخش گزارشی درباره مکان اختفای بن لادن را نوید می‌داد به اشتباه نوشته بود،اوباما کجا است؟سی.ان.ان بلافاصله پس از آگاهی از این گاف خبری ،از سناتور اوباما به دلیل آن چه اشتباه بزرگ تایپی نامیده شده بود عذر خواهی کرد.

یکی از سخنگویان اوباما در این باره گفت:سناتور اوباما می‌پذیرد (آنچه در سی.ان.ان)اتفاق افتاده یک اشتباه لپی است.

تومی ویتور سخنگوی اوباما افزود:اگرچه من می‌دانم که میان حروف S و B در کیبورد فاصله  است واین دو حرف آنقدر به هم نزدیک نیستند،فرض را بر آن می‌گیرم که اشتباهی از روی بدشانسی روی داده باشد.

این اشتباه در زمان اجرای برنامه "اتاق وضعیت" به مجری گری ولف بلیتزر در روز دوشنبه رخ داد. بلافاصله پس از آگاهی از این گاف تایپی بلیتزر در برنامه خود اعلام کرد که فردا صبح (سه شنبه) با اوباما تماس خواهم گرفت و از او معذرت خواهم خواست.

پس از آنکه اوباما در ماه اکتبر سال 2006 اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری سال 2008 شرکت خواهد کرد ، بسیاری احتمال دادند او به عنوان اولین رییس جمهور سیاه پوست آمریکا انتخاب شود.اوباما اما از آن دست هاز افرادی است که همواره آمادگی خود را برای پاسخگویی به ابهاماتی که نسبت به نام عجیبش مطرح می‌شوند،اعلام کرده است.

خود وی در این باره می‌گوید:"زمانی که من زندگی اجتماعی خویش را آغاز کردم...مردم می‌پرسیدند:هی برادر این چه نامی است که تو داری؟آیا به تو می‌گویند آلاباما(ایالتی در آمریکا) و یا یو ماما (در زبان اسپانیایی به معنای من هستم مادر).

کد خبر 12502

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار رسانه و روزنامه‌نگاری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز